Σύμφωνα με την ανάλυση των στατιστικών στοιχείων της Τροχαίας, η πιο επικίνδυνη ώρα για οδήγηση, κατά την οποία σημειώνεται η πλειονότητα των τροχαίων δυστυχημάτων είναι μεταξύ 9 το πρωί και 1 το μεσημέρι. Παρά το γεγονός ότι η γενικότερη πεποίθηση θέλει την κυκλοφοριακή συμφόρηση να «προστατεύει» τους οδηγούς από την πιθανότητα εμπλοκής σε ατύχημα, στην πράξη διαπιστώνεται ακριβώς το αντίθετο. Η απογευματινή ώρα αιχμής, μεταξύ 5 μ.μ. και 9 μ.μ. είναι η επόμενη πιο επικίνδυνη ώρα καθώς από τα συνολικά 328 θανατηφόρα, που σημειώθηκαν το α' εξάμηνο του 2014, τα 67 έλαβαν χώρα μεταξύ 5 και 9 το απόγευμα, έναντι 80 που σημειώθηκαν κατά την πρωινή ώρα. Τα μάτια τους δεκατέσσερα θα πρέπει να έχουν οι οδηγοί και μεταξύ 1 το μεσημέρι και 5 το απόγευμα, οπότε και καταγράφηκαν 63 συγκρούσεις, που στοίχισαν ανθρώπινες ζωές. Συνολικά 58 δυστυχήματα σημειώθηκαν από τα μεσάνυχτα έως τις 7 το πρωί επιβεβαιώνοντας ότι πρόκειται για επικίνδυνη «ζώνη» ώρας για τους οδηγούς. Τα λιγότερα, χωρίς φυσικά να είναι αμελητέα, τροχαία δυστυχήματα παρατηρήθηκε ότι σημειώθηκαν μεταξύ 7π.μ. και 9π.μ. και από τις 9 το βράδυ έως τα μεσάνυχτα (από 30 δυστυχήματα αντίστοιχα).
Αδιευρκίνιστα τα αίτια για τα περισσότερα δυστυχήματα
Ο ανθρώπινος παράγοντας βρίσκεται πολύ ψηλά στο αίτια των δυστυχημάτων ωστόσο καταλαμβάνει την δεύτερη θέση (86 δυστυχήματα) μεταξύ των συνολικά 328. Αδιευκρίνιστα παραμένουν τα αίτια για τα περισσότερα συμβάντα (108) τα οποία είναι ακόμη υπό διερεύνηση. Η κίνηση οχήματος στο αντίθετο ρεύμα προκάλεσε 34 δυστυχήματα, ενώ η παραβίαση προτεραιότητας 31. Η απόσπαση προσοχής του οδηγού (για διάφορους λόγους μεταξύ των οποίων και η χρήση κινητού τηλεφώνου) αποτέλεσε την αιτία 19 τροχαίων, ενώ η παρουσία πεζών ευθύνεται για 16 περιστατικά. Τον κατάλογο των αιτιών συμπληρώνουν η υπερβολική ταχύτητα (15), η κακή κατάσταση οδοστρώματος και καιρού (12), η παραβίαση σηματοδότη (4), το αντικανονικό προσπέρασμα (2) και ένα περιστατικό οφείλεται σε μη σύνεση του οδηγού, όπως περιγράφεται από την Τροχαία.
Η σύγκρουση δύο ή περισσοτέρων οχημάτων ευθύνεται για 130 δυστυχήματα το α’ 6μηνο του 2014, η εκτροπή ενός ή περισσότερων οχημάτων για 180, ενώ σε 51 περιπτώσεις όχημα παρέσυρε πεζό. Πρόσκρουση προκάλεσε 27 δυστυχήματα, και η ανατροπή οχήματος άλλα 12.
Την "πληρώνουν" οι οδηγοί και τα μηχανάκια
Από τα 346 θύματα των δυστυχημάτων οι 240 ήταν οδηγοί, 53 επιβάτες και 52 πεζοί. Μεταξύ των θυμάτων 131 ήταν άτομα ηλικίας άνω των 55 ετών, 64 μεταξύ 36 και 45 ετών, και νέοι 98 μεταξύ 18 και 35. Τη συχνότερη εμπλοκή είχαν τα δίκυκλα, ακολουθούν τα ΙΧ και τα μικρά φορτηγά (κάτω των 3,5 τόνων).