ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

4ο Fast Forward Festival: Καλλιτεχνικές παρεμβάσεις σε δημόσιους χώρους της Αθήνας και του Πειραιά

Tweet
Share
Tweet
Share

Μπορεί η τέχνη να φανταστεί μια εναλλακτική απέναντι στα κυρίαρχα πρότυπα ζωής; Μπορεί ένα καλλιτεχνικό πρότζεκτ να διαταράξει τις τρέχουσες παγκόσμιες στρατηγικές της επισφάλειας και της επιστροφής στην πολιτική της ταυτότητας;

Μπορούν οι καλλιτέχνες να δημιουργήσουν νέους «χώρους κοινής χρήσης» που να διαρρηγνύουν τους κυρίαρχους μηχανισμούς περιχαράκωσης και να ξεπεράσουν τον κοινωνικό στιγματισμό του Άλλου;

To Fast Forward Festival (FFF) της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, είναι πάλι εδώ, με παγκόσμιες πρεμιέρες και ισχυρές καλλιτεχνικές παρεμβάσεις σε δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους της Αθήνας και του Πειραιά. Από 2 έως 14 Μαΐου, το φεστιβάλ στην τέταρτη εκδοχή του, εισχωρεί σε εγκαταλειμμένα ξενοδοχεία και στοές, μπαίνει σε παλιούς σιδηροδρομικούς σταθμούς, κατεβαίνει έως το Σιλό και την πέτρινη αποθήκη στον Πειραιά, για να περιδιαβεί τα στενά και τις κρυμμένες πλατείες της Δραπετσώνας.

vasd

Τα τρία εμβληματικά τοπόσημα του φετινού FFF, το Σύνταγμα, η Ομόνοια και το λιμάνι του Πειραιά, «συνομιλούν» με περιοχές ετεροτοπικές, όπως οι ραδιενεργές ζώνες αποκλεισμού της Φουκουσίμα και του Τσερνόμπιλ, καθώς και οι προσφυγικοί καταυλισμοί στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική. Καλλιτέχνες από όλον τον κόσμο μιλούν για την έννοια του σπιτιού, της εκδίωξης, της μετανάστευσης, μέσα από 9 πρότζεκτς στην αιχμή της πρωτοπορίας.

«Το 4ο FFF αρθρώνεται γύρω από "ετεροτοπίες της κρίσης", από απαγορευμένους, δηλαδή αόρατους και περιθωριοποιημένους τόπους, όπου, όπως γράφει ο Φουκώ, συνυφαίνονται χώροι και χρόνοι που δεν θα μπορούσαν κανονικά να συνυπάρξουν» αναφέρει η καλλιτεχνική διευθύντρια Θεάτρου & Χορού της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, Κάτια Αρφαρά.

Συνδετικός ιστός των ετεροτοπιών του 4ου FFF είναι η τραυματική εμπειρία του αναγκαστικού εκτοπισμού και της βίαιης απώλειας της «οικίας» και της αίσθησης του ανήκειν. «Μέσα από ποικίλες μορφές καλλιτεχνικής έκφρασης, το φεστιβάλ φιλοδοξεί να δημιουργήσει ένα νοητό "κοινό χώρο" στο μεταίχμιο φαντασίας και πραγματικότητας. Ένα χώρο ετερότητας, που θα ανατέμνει τους κυρίαρχους μηχανισμούς περιχαράκωσης και τις τρέχουσες παγκόσμιες στρατηγικές της επισφάλειας, ενώ την ίδια στιγμή θα ανιχνεύει τις δυνατότητες και τα όρια της κοινωνικής λειτουργίας της τέχνης» εξηγεί η κ. Αρφαρά.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Προηγούμενο θέμα Επόμενο θέμα

Προσθήκη σχολίου

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman