Είναι γεγονός ότι, υπό τις παρούσες δύσκολες οικονομικές συνθήκες τα περισσότερα exclusive shops και οίκοι μόδας κατά την περίοδο των εκπτώσεων, στην προσπάθεια τους να διώξουν τα εμπορεύματα που δεν πούλησαν κατά την τρέχουσα περίοδο, καταφεύγουν στη λύση της δραματικής μείωσης των τιμών πώλησης στα περισσότερα είδη τους. Αυτό, αποτελεί μια λογική προσωρινής διεξόδου μεν, αλλά ενέχει κινδύνους για το μέλλον των προϊόντων τους δε.
Η πρακτική αυτή, οφείλεται στις περισσότερες περιπτώσεις, στη μη σωστή κατανόηση κατάτμηση και κατηγοριοποίηση των καταναλωτών που θέλουν να προσεγγίσουν. Για παράδειγμα, οι πελάτες του Fendi η του Galliano, δεν θα στηθούν στη σειρά έξω από ένα κατάστημα για να αγοράσουν τα προϊόντα τους λόγω της μείωσης των τιμών τους.
Κι αυτό, γιατί ανήκουν σε μια κατηγορία πελατών που η οικονομική κρίση δεν τους ακουμπά, είναι η κατηγορία που ανεξάρτητα των σημείων των καιρών, αναζητούν τα exclusive labels με τα οποία θα κάνουν τις εμφανίσεις τους στις διακοπές τους στα παραδοσιακά - αποκλειστικά, καλοκαιρινά resorts της Κυανής Ακτής, της Ίμπιθα, της Μυκόνου κλπ. Στη συνείδηση αυτών των καταναλωτών, η πρακτική αυτή, ενδεχομένως να λειτουργήσει αρνητικά, με αποτέλεσμα να τους στερήσει το πλεονέκτημα (ματαιοδοξία), του ξεχωριστού, και να στραφούν προς άλλα exclusive labels.
Είναι χαρακτηριστική παλιότερη τοποθέτηση του Giancarlo Di Risio, πρώην διευθυντή του οίκου VERSACE, οποίος σε μια συνέντευξη του, είχε πει ότι θέλει να προσφέρει luxury στους πελάτες του οίκου, και όχι να ανοίξει τις πόρτες του στις νέες κοπέλες που θα αγοράσουν το φόρεμα των ονείρων τους με 500 ευρώ, μόνο και μόνο για να κυκλοφορούν στο δρόμο με την τσάντα του περίφημου οίκου. Η τοποθέτηση του κ.Giancarlo Di Risio είναι πολύ σωστή, δεδομένου ότι γνώριζε πολύ καλά τον πελάτη που τον ενδιαφέρει να αγοράσει τα προϊόντα του, όπως πολύ καλά γνώριζε και πως να τον προστατέψει.
Πάνος Τσαγκαράκης