Στην περίπτωση του Λούβρου, το 2019, την τελευταία χρόνια πριν την έλευση του κορωνοϊού στην καθημερινότητά μας, οι επισκέπτες ανήλθαν σε 9.6 εκατομμύρια. Συνεπώς με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία που αφορούν το 2022, η πτώση φαίνεται να κυμαίνεται περίπου στο 20%, παρότι βέβαια σε σχέση με το 2021, η αύξηση υπήρξε θεαματική αγγίζοντας το 173%.
Την ίδια εικόνα εμφανίζει η πλειοψηφία των μεγάλων μουσείων. Το Βρετανικό Μουσείο, το οποίο επισκέφθηκαν 4.1 εκατομμύρια άνθρωποι το 2022, εξακολουθεί να υπολείπεται κατά 34% σε σχέση με το 2019, χωρίς να είναι εκείνο ωστόσο που καταγράφει τη μεγαλύτερη διαφορά σε σχέση με την εποχή πριν την πανδημία. Τα πρωτεία ανήκουν στο Tate Modern, το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Λονδίνου, το οποίο εμφανίζει πτώση 36.2%.
Μοναδική εξαίρεση στη λίστα των δέκα πιο δημοφιλών μουσείων αποτελεί το Εθνικό Μουσείο της Κορέας στη Σεούλ, το οποίο πέτυχε μια μικρή αύξηση του ποσοστού του 1.7%, γεγονός που το έφερε στην έβδομη θέση του πίνακα. Ήταν το μοναδικό που είδε τις επισκέψεις του να αυξάνονται ανάμεσα σε όλα τα μεγάλα μουσεία στην Ασία του Ειρηνικού Ωκεανού.
Ένα ακόμη στοιχείο που ξεχωρίζει είναι ότι σε σχέση με το 2021 απουσίαζαν και τα τέσσερα κινεζικά μουσεία από την κορυφή της λίστας - καταλάμβαναν εκείνη τη χρονιά τις τέσσερις από τις πέντε πρώτες θέσεις, γεγονός που οφείλεται στην αυστηρή πολιτική μηδενικές επισκεψιμότητας που επέβαλε για την αντιμετώπιση των κρουσμάτων η κυβέρνηση της Κίνας.
*Αξιοποιήθηκαν πληροφορίες από τη Siatista