Στην Ελλάδα ωστόσο οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων κινούνται σχεδόν με την όπισθεν. Μπορεί να σημείωσαν αύξηση 4,4% το πρώτο μισό του Φεβρουαρίου ωστόσο αν αναλογιστεί κανείς ότι ταξινομήθηκαν μόλις 1.773 καινούρια ΙΧ έναντι 1.697 το αντίστοιχο περσινό διάστημα γίνεται αντιληπτό ότι τα απόλυτα νούμερα είναι ιδιαίτερα χαμηλά. Έμποροι αυτοκινήτων και εισαγωγικές εταιρείες κάνουν λόγο για «παγωμένη» αγορά η οποία βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα από τις πρώτες ακόμη ημέρες τις κρίσης. Η πολιτική κατάσταση, η αβεβαιότητα που προκαλεί η εξέλιξη της διαπραγμάτευσης με την τρόικα και η ασάφεια στον τρόπο φορολόγησης των αυτοκινήτων έχουν δώσει, όπως υποστηρίζουν οι επαγγελματίες του χώρου, το τελειωτικό χτύπημα στην αγορά αυτοκινήτου. Όσον αφορά δε στην ανοδική εικόνα των πωλήσεων, αποδίδεται κυρίως στο γεγονός ότι τα εταιρικά αυτοκίνητα κατέχουν την μερίδα του λέοντος στο σύνολο, σε βάρος των πωλήσεων λιανικής.
Ενώ τα πολυτελή αυτοκίνητα καταγράφουν επιδόσεις ρεκόρ σε παγκόσμιο επίπεδο, στην Ελλάδα οι Audi, BMW και Mercedes δεν έχουν μπει καν στην πρώτη δεκάδα των εταιρειών με τις μεγαλύτερες πωλήσεις.
Συγκεκριμένα την πρώτη θέση κατέχει η Toyota που πούλησε 301 αυτοκίνητα το πρώτο 15ήμερο του Φεβρουαρίου (αύξηση 29%) και ακολουθεί η Nissan με μόλις 175, η οποία όμως κατέγραψε σημαντική αύξηση της τάξης του 70% σε σχέση με πέρσι. Η Volkswagen «διέθεσε» στους ελληνικούς δρόμους 172 ΙΧ (29%), η Opel 158 (8%) και στην 5η θέση βρέθηκε η Skoda με 99 αυτοκίνητα καταγράφοντας όμως πτώση 19%.
Η Peugeot ακολούθησε με 93 αυτοκίνητα καταγράφοντας εντυπωσιακό ποσοστό αύξησης 2.225%, η Renault με 72 (3%), ενώ η Hyundai με 70 μείωσε τις πωλήσεις της κατά 61%. Η Volvo ενίσχυσε τη θέση της κατά 33%, με 69 αυτοκίνητα και στη 10η θέση βρέθηκε η Citroen με 67 αυτοκίνητα καταγράφοντας όμως πτώση 26%.
Πηγή: bloomberg